Blog Header

Blog OTP

El juliol del 2015 l’ajuntament de Barcelona va anunciar un pla especial regulador dels establiments d’allotjament turísitic, per el qual, van aturar la concesió de noves llicènecies.

Segons el BOPB, es posposa un any més la suspensió de llicències d’establiments hotelers (incloent tot tipus d’hotels, tot tipus d’hotels-apartaments, residències d’estudiants, pensions/hostals, albergs juvenils i establiments d’apartaments turístics).

Hotel BCN events

 

OTP  realitza el projecte executiu de les instal·lacions integrals del CAP El Maresme, un centre d’atenció que abasta diverses àrees bàsiques de salut, incloent-hi serveis d’especialitats mèdiques, radiologia, rehabilitació, suport a l’atenció domiciliària (PADES) i d’urgències d’atenció primària.

Amb aquest projecte executiu s’adequaran les instal·lacions de climatització , gas, electricitat i contra incendis, per a que aquestes s’ajustin a la normativa vigent.

CAP El Maresme

Avui a la nostra secció d’entrevistes parlem amb en Ricard Roldán, arquitecte i soci fundador de Effice – espai eficient.

Ricard roldan

Per què vas crear Effice – espai eficient?

A partir del 2008, moltes empreses van tenir la necessitat de fer canvis de tot tipus en les  seves organitzacions per adaptar-se a la nova situació. Van haver de realitzar múltiples ajustos per adaptar-se a les noves exigències econòmiques, socials i laborals, amb la fi de reduir costos i millorar els resultats de productivitat.

Aquesta dinàmica empresarial demanava trobar noves fórmules per optimitzar i racionalitzar l’ús dels actius immobiliaris, rendibilitzant al màxim l’espai dels centres de treball.

La idea que ens va impulsar en aquell moment va ser, col·laborar amb les empreses per portar a terme aquests canvis, millorant l’espai i la qualitat de l’entorn laboral, sense oblidar l’ús i manteniment de les instal·lacions, així com la qualitat dels serveis de suport.

Quin tipus de dificultats has trobat a l’hora de realitzar els teus projectes?

En tots aquests anys, la màxima dificultat a l’hora de dur a terme un projecte sempre ha estat la manca de recursos econòmics.

La necessitat de canvi de les organitzacions enfront de la precària situació econòmica, s’ha vist minvada per la pròpia situació econòmica d’aquestes. Les accions s’han alentit quan no s’han posposat per més endavant, deixant un panorama prou desolador.

En conseqüència en aquells projectes que s’han dut a terme s’havia de filar prim, entenen molt bé allò que volia el client i amb que es disposava per fer-ho. Era un repte per nosaltres, per tots els nostres col·laboradors i per tots els agents implicats en la tasca de projecte.

La teva especialitat és la gestió eficient dels espais de treball, quin és el vostre àmbit de treball i sobre quins aspectes podeu incidir?

La nostra activitat està dirigida a millorar l’eficiència, rendibilitat i gestió dels recursos immobiliaris d’empreses i organitzacions. Per aconseguir-ho podem treballar en distints àmbits relacionats amb la arquitectura, l’enginyeria i l’operació i manteniment dels actius edificats, incidint en el següents aspectes:

  • La planificació per la gestió i manteniment dels elements constructius i les instal·lacions dels edificis.
  • La planificació per la gestió de l’espai que ocupen les organitzacions.
  • La gestió de les necessitats immobiliàries de les empreses.
  • Millora i optimització dels serveis operatius associats.

Projecte effice 11.38.58

Els nostre treball aporta a l’organització els màxims avantatges i beneficis, derivats de la
millora en l’ús i aprofitament de l’espai, assegurant el correcte funcionament de tots els aspectes tècnics relacionats, així com el dels serveis associats.

Això es tradueix en: un increment del valor i aprofitament dels actius immobiliaris, en la millora de la qualitat de l’espai de treball (+Organització, +Funcionalitat, +Flexibilitat), en un augment de la satisfacció dels usuaris (+Productivitat), en la millora del comportament energètic dels immobles (-Consums, +Sostenibilitat, -Impacte Ambiental), tot i garantint la seguretat personal i patrimonial amb el compliment de normes i reglaments que son d’aplicació a cada cas.

Creus que una enginyeria pot ajudar en aquest procés?

És fonamental. Actualment la complexitat tècnica de qualsevol projecte, requereix comptar amb el suport d’una xarxa multidisciplinària de professionals, que formin un equip sòlid, equilibrat i ben coordinat, capaç de donar les solucions de qualitat idònies als requeriments dels clients.

La nostra experiència professional està basada en el treball realitzat durant més de quinze anys en l’àmbit de l’estructura de personal d’una prestigiosa enginyeria de Barcelona, col·laborant de forma molt directa i constant amb d’altres professionals, per dur a terme nombrosos projectes, relacionats amb la ciència i la investigació, la salut, l’administració, les grans corporacions, l’àmbit hoteler, els transports i les comunicacions.

Es per això que coneixem i valorem en gran mesura el treball realitzat en l’entorn d’un equip multi disciplinar, on l’aportació de cada professional, arquitecte, aparellador, enginyer; és fonamental per donar resposta a tot allò que envolta el mon de l’obra nova i la gestió i millora de l’obra construïda.

Com valores l’actuació d’OTP en els projectes que hem col·laborat?

OTP és una empresa que compta amb professionals de reconeguda vàlua, que han demostrat en les distintes ocasions en las quals hem pogut col·laborar, la seva capacitat tècnica i talla personal.

Per nosaltres ha estat una garantia i un plaer poder comptar amb la seva aportació professional en els nostres projectes, i desitgem que pugem continuar en la mateixa línea en properes ocasions.

17 març, 2016

La Colmena fa cent anys

OTP ha assisit a l’acte de celebració del centenari de La Colmena, una de les entitats socials, esportives i culturals referents de Santa Coloma de Gramenet.

OTP Enginyeria va realitzar el projecte per a l’obertura de la nova seu d’aquesta cooperativa ara ja centenària.

Autoritats, entitats i socis són les persones que van assistir a l’acte, que va servir per engegar nou mesos plens d’espectacles, activitats al carrer o campionats de billar, escacs i golf. El centenari es clourà amb una exposició al Museu Torre Balldovina sobre la història de l’entitat i la seva evolució de cooperativa de consum d’aliments a cooperativa de consum esportiu i cultural.

acte centenari colmena

 

 

La comissió Tècnica de Terrasses de l’Ajuntament de Barcelona està estudiant la modificació d’alguns articles de la ordenança actual. Es preveu que al mes de Març estigui enllestida la modificació de l’Ordenança de Terrasses de Barcelona.

El canvis mes importants que s’estan estudiant son la de reducció de les distancies mínimes entre elements urbans i edificis, dels articles 10 i 11 de l’ordenança actual.

Aplicant l’ordenança actual, la disminució de taules i en alguns casos la desaparició de terrasses es considerable.

A l’hora de iniciar una nova activitat de restauració, es important per saber el número de taules, tenir en compte aquesta futura modificació de distancies.

Per a les terrasses existents s’està preparant una disposició transitòria per prorrogar el calendari d’adaptació a l’ordenança vigent. Aquest any i el que ve, per poder seguir tenint llicencia, el local té que complir amb l’accessibilitat , bany per minusvàlids, i que la terrassa no sobrepassi els límits del local; aquestes condicions fins que surti la disposició transitòria, estan aturades.

Les terrasses de nova instal·lació han de complir l’accessibilitat, el bany de minusvàlids, i els límits del local.

En cas de traspàs de negoci es respecta la llicencia de terrassa, com a existent.

Terrassa Barcelona

 

Avui a la nostra secció d’entrevistes parlem amb Montserrat Cubedo, directora comercial de Disgol Candy Company, empresa propietària de la franquícia DULDI.

Montse Cubedo

Quins son els orígens de Duldi?

Duldi va néixer a partir de la experiència de realitzar més de 1500 botigues de llaminadures a particulars per tota Espanya. A partir d’aquestes vam fer algunes botigues pròpies per analitzar el mercat i saber quins altres productes podien compartir sinergies amb el sector de la llaminadura. Una vegada arribat al model de negoci d’èxit vam començar a franquiciar-ho.

Com creus que ha canviat el món de la franquícia en aquests últims anys?

S’ha especialitzat cada vegada més perquè han aparegut cadenes de franquícies molt ben assessorades, i per tant, gran coneixedores del seu sector. Per una altra banda aquestes han fet que aquelles que van néixer en el boom en que tot era franquiciable desapareguin, aconseguint que el model de negoci de franquícia d’Espanya sigui un dels més importants a nivell europeu.

Quin consell donaries a un emprenedor interessat en franquiciar el seu negoci?

Primer de tot que tingui clar en quin sector es sent més realitzat, ja que necessitarà dedicar-li hores i molt d’afecte (com a qualsevol negoci) , també que tingui originalitat i creativitat. I per una altra banda, que estudiï be la empresa que hi ha darrera de la franquícia.

Duldi (entrevista)

 

Teniu plans d’expansió per al futur?

De moment volem ampliar l’expansió per tot el mediterrani i començar més fort al nord, sobretot a Galicia i Castilla laMancha on encara no estem presents. Una vegada tinguem controlat el territori nacional, volem començar l’expansió per la resta d’Europa i països llatinoamericans on el nostre model de negoci té molt d’èxit.

Quins avantatges creus que hem aportat com a enginyeria en la nostra col·laboració ?

Més professionalització al nostre treball, servei i per tant, a la nostra franquícia. Que el franquiciat no es tingui que preocupar de tot el tema burocràtic i tècnic que suposa l’apertura d’un negoci, i l’agilitat de fer-ho amb una empresa cada vegada més especialitzada en el nostre sector i en les nostres necessitats.

OTP Enginyeria de Barcelona finalitza el projecte  per a un  Bar-Restaurant de la franquícia Barcelonina d’origen australià, Federal.

Aquesta nova activitat situada al casc antic de Barcelona es desenvoluparà a la planta baixa d´un edifci d´ habitatges plurifamiliar del Passatge de la Pau.

OTP Enginyeria ha realitzat per a legal·lització de l’instal·lació elèctrica, el projecte d’obres i activitat  i la tramitació per a obtenir la llicència de terrassa

bru exteriorfederal-12

Avui a la nostra secció d’entrevistes, parlem amb Gonzalo Nuñez, un empresari d’origen Xilè propietari de la marca Anakena.

Com va sorgir la marca Anakena?

El nom d’aquesta marca va sorgir en un viatge que vam realitzar la meva senyora i jofa 15 anys. Anakena és el nom d’una platja d’illa de Pasqua, illa del Pacífic sud, pertanyent a Xile, coneguda mundialment per les seves famoses estàtues de pedra monolítiques anomenades Moais.

Què et va motivar a entrar en el sector de l’hostaleria a Menorca?

Gonzalo

Anakena és una marca que s’explota a Menorca fa 15 anys en el sector de l’hostaleria, a
través d’Anakena Restoran. Al principi el model de negoci temporal ens encaixava ja que desenvolupàvem altres activitats similars a Xile. Conforme passen els anys, vam anar centrant les nostres activitats a Europa i poc a poc vam anar cessant la nostra ocupació a Xile. Des de fa alguns anys, estem centrats únicament a Menorca, pensant en la possibilitat de desenvolupar activitat a Barcelona. Tenim vinculació familiar i comercial amb la Ciutat Comtal per això quan es va presentar la oportunitat vam optar per iniciar activitat hotelera aquí.

De tots els actors necessaris per obrir un negoci, coneixies bé el paper d’una enginyeria?

Teníem coneixement en un grau mitjà de la necessitat de la Enginyeria, en altres projectes hem hagut de conformar equips de arquitectes, enginyers, aparelladors, assessors legals, etc..,. El que no teníem clar, era la necessitat que es presentava en l’assessorament en
els tràmits amb l’administració.

En aquest punt, pel que fa a llicències, presentació de projectes, assessoria per a inspeccions, realització de informes, elaboració de certificats, resolució de conflictes tècnics amb la comunitat, etc., tot el que tenia a veure amb l’administració i la comunitat de veïns, ha estat absolutament fonamental poder recórrer el camí al costat de professionals que t’assessorin i guiïn en la consecució dels objectius. De fet, nosaltres vam tenir la precaució de no entrar en cap operació de compra, sense que abans analitzés les variables la enginyeria.

DSC_6680

Quins objectius tens per al futur?

Hem fet una alta inversió en qualitat de materials, instal·lacions, decoració i acabats per tal de poder tenir la major eficiència energètica amb altes prestacions quant a confort i qualitat. És necessari per ser competitius, reduir al màxim el nostre cost operatiu, per tant el nostre objectiu per al futur és simple: Maximitzar els nostres beneficis a través del millor servei que puguem oferir al menor cost que puguem tenir.

Com valores el treball realitzat per OTP Enginyeria?

Per a nosaltres són valors fonamentals la serietat, el rigor, la professionalitat i el compromís. En OTP Enginyeria no només hem trobat aquests valors, sinó que hem comptat amb aquesta assessoria que t’aporta tranquil·litat i fa que et sentis recolzat en el recorregut que s’ha de caminar per tirar endavant el projecte. Ha estat una col·laboració fonamental i estem summament conformes i agraïts.

Si La vida ens presentés una nova oportunitat de treball, sense dubtar-ho, escollirem a OTP enginyeria, per a que ens acompanyi en aquesta aventura.

OTP Enginyeria finaltiza el projecte d’una pensió a Barcelona, propietat de la marca Anakena.

Ubicat a la planta principal d’una finca modernista de principis del segle passat al carrer Consell de Cent, aquest petita i encantadora pensió de 8 habitacions figura en el catàleg de patrimoni arquitectònic protegit de la ciutat, situat dins d’el Quadrat D’Or de Barcelona.

Anakena rebedor

Al seu interior, s’ha realitzat un treball de restauració, rehabilitació i conservació buscant destacar l’estètica i estil modernista de Barcelona. A OTP Enginyeria hem trebllat per a assolir el objectius esmentats, realitzant els projectes per a l´obtencio dels permissos necessaris d’obres, activitat i instal·lacions.

Anakena habitacio

20 gener, 2016

Any de la indústria 4.0

Des del seu 50è aniversari, i com ja de fet ha quedat plenament arrelat, el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN) selecciona un tema específic que capitalitza la nostra atenció al llarg d’un any.

ENGINYERS BCN celebra el 2016 l’Any de la INDUSTRIA 4.0 per tot el que comporta, tant pel coneixement tecnològic com pel que representa de millora productiva i competitiva a nivell de la indústria, mitjançant l’IOT (Internet de les Coses). La Indústria 4.0 és considerada la quarta revolució industrial, on l’aplicació de l’IOT avança cap el concepte de fàbrica intel·ligent en la que operen softwares enfocats a la fabricació informatitzada i amb tots els processos interconnectats per la Internet Industrial de les Coses (IIOT), cosa que permet la digitalització total de les plantes productives.

Ja s’està avançant en aquest camí produint-se productes enfocats a la quarta revolució industrial i oferint-se, entre d’altres i en temps real, sistemes de control procés i de consums energètics, de situació de l’estat de les instal·lacions i màquines de les plantes productives segons la seva condició per evitar incidències imprevistes, etc., etc. Per tant, la Indústria 4.0 serà un factor determinant per a la millora de la productivitat basada en l’optimització dels processos de fabricació, gràcies a la interconnexió de tots els elements que intervenen. ENGINYERS BCN, inquiet per la importància d’aquesta quarta revolució industrial, no vol quedar-se al marge sinó ben al contrari, participar-hi de ple oferint aquest
coneixement en el decurs de les activitats a celebrar dins l’Any de la Indústria 4.0.

Per a més informació, podeu contactar amb ENGINYERS BCN.

logo industria-40

Vols estar informat? Subscriu-te a la nostra newsletter!